Almost one month in Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Esmee Hoek - WaarBenJij.nu Almost one month in Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Esmee Hoek - WaarBenJij.nu

Almost one month in Cape Town

Blijf op de hoogte en volg Esmee

16 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Maart vliegt voorbij. In mijn vorige reisverslag schreef ik dat we naar de wedstrijd van Ajax Cape town gingen. Geweldige sfeer in het stadion. De tegenpartij heet iets met Chippie of Chappie en verloren dik van Ajax. Maar de supporters bleven dansen en klappen, de hele wedstrijd door. Daarna zijn we nog even een afzakkertje wezen doen in Long Street in een kroeg genaamd de 'Dubliner' waar live muziek werd gespeeld. Zaterdag zijn we naar een feestje geweest genaamd 'kinky disco'.

Een festival tussen de wijnlanden. Erg van genoten. Ondanks dat er protesten waren op de snelweg waardoor we een uur vast stonden. Burgers waren met stenen op auto's aan het gooien. We zijn nog niet naar Cheetah Outreach geweest omdat we eigenlijk eerst een auto willen huren met 4 meiden (scheelt weer qua geld) en dan alle verre plekjes willen bezoeken. Zo'n taxi ritje iedere keer wordt toch wel duur.

In het weekend van 7/8 maart ben ik wezen wakeboarden voor het eerst. En dat is ultieme veroorzaker van spierpijn. Het valt ook niet echt onder een van mijn vele talenten. Daarna lekker op het strand gehangen en een poging tot surfen gedaan dat ging ietsjes soepeler. Oefening baart kunst dus ik blijf vooral nog even door oefenen :)

Ik wil ook wat vertellen over de bijzondere taxi ritjes die je hier meemaakt. Aangezien het treinen netwerk het hier voor elkaar krijgt nog slechter te presteren dan de NS, nemen we nogal vaak de taxi. Eentje vertelde ons dat de overheid hier zo nog erger is dan de gangsters.

Waarom? de gangsters hebben nog eergevoel. De president hier heeft z'n eigen privé ziekenhuis en als er iemand op sterven ligt voor de deur, blijft die mooi gesloten. Hij heeft ook heel zijn familie functies gegeven binnen de regering, mensen die er 0 verstand van hebben. Dat doet je wel beseffen; als dit land ooit in de mate ontwikkeld is waarin ze ontwikkeld wil zijn, is dat niet te danken aan de regering, maar aan de mensen van Zuid-Afrika.

Afgelopen weekend ben ik met de gezellige brabo's op stap geweest naar Clifton beach waar een fire jam feest was. Een strandfeest waarbij mensen met brandende fakkels slingeren en vuur spuwen. Heel gaaf.
Zaterdag hebben ik en Renee lekker heel de dag op het strand gehangen en de Tafelberg op teenslippers beklommen. Met de hulp van een takel cabine misschien.

Zondagochtend ging de wekker om 8:00 want we gingen Lions Head op hiken, nu echt alleen lopend. Ontdekt dat er best wel slangen leven in die bergen, volgens locals een 'black mamba'. Dus maar goed dat ie alleen even wilde oversteken. Zondagavond moest de was weer gedaan worden en bij gebrek aan een normaal functioneerde wasmachine heb ik het maar in bad gegooid. Wasje draaien South African Style. Nu weer even een weekje hard werken, vrijdag ga ik eindelijk de lerares ontmoeten die mij binnen de townships gaat inwerken en voorstellen dus dan kan het echte werk beginnen.

Voor aankomend weekend staat gepland: met zeehondjes zwemmen!Het kan hier allemaal.
Bye Bye.

• 16 Maart 2015 - 16:09

Saskia:

Op zondagochtend 8.00 opstaan??? Moet niet veel gekker worden.